17 dec 2013

Mijn favoriete series


Heey iedereen, in dit bericht wil ik jullie graag vertellen wat mijn favoriete series van het moment zijn. Wil je weten voor welke series ik 's avonds thuis blijf, lees dan snel verder! En nou niet denken dat ik het huis niet uitkom he, hahaha.
 


 AWKWARD

 

De eerste serie die ik volg is Awkward. Het is echt een van mijn lievelingsseries. Het gaat over Jenna, een meisje die nogal vaak misverstanden meemaakt, en daardoor veel awkward momentjes heeft. Er zijn al 3 seizoenen van gemaakt, en elk seizoen wordt het spannender! Deze serie is ook leuk vanwege de knappe jongens haha. Echt een aanrader voor meiden die houden van een goede dosis lachen!

ORANGE IS THE NEW BLACK

 http://www.brainfreeze.be/wp-content/uploads/2013/12/Orange-is-the-New-Black.jpg
 Deze serie kijk ik nog niet zo lang, maar ik vind het wel een geweldige serie. Het gaat over een vrouw, Piper, die door ene fout uit haar jeugd in de gevangenis terecht komt. Ze laat haar vertrouwde omgeving bij haar verloofd achter, om haar straf uit te gaan zitten. De vrouwengevangenis zorgt voor heel wat grappige, maar ook wel tragische momenten. Naast het verhaal van Piper, komt er ook elke week het verhaal van een andere gevangene aan bod. Deze serie is een aanrader voor meiden die houden van wat hardere, en soms wat absurde, humor. 

PRETTY LITTLE LIARS

 Nouja, wie kent deze serie niet he, haha :p Ik kijk er echt al 2 jaar naar, en wacht voor het ogenblik vol ongeduld op het nieuwe seizoen dat begint op 7 januari. De serie gaat over 4 meisjes, die na de dood van hun beste vriendin, gestalkt worden door 'A'. A dreigt ermee al hun geheimen te verklappen. Nouja, dit is vooral in het eerste seizoen, in de latere seizoenen wordt het echt heavy. Ik zit vaak echt te bibberen in mijn zetel, omdat het zo eng is. Aanrader voor meisjes die houden van griezelen en een goed verhaal. Soms is het wel wat ingewikkeld vind ik, maar dan kijk ik gewoon verder, en uiteindelijk snap ik het wel.

DESPERATE HOUSEWIVES

Dit is volgens mij echt mijn favoriete serie oooooooit! Ik heb alle 8 seizoenen gekeken in ongeveer 5 maand. Kan je je voorstellen hoe verslaafd ik was? Deze topserie gaat over 4 vrouwen die in de zelfe straat wonen. Het komt er eigenlijk op neer dat ieder huisje zijn kruisje heeft, maar de 4 vriendinnen elkaar blijven steunen wat er ook gebeurd. Elk seizoen komt er een nieuweling in de straat wonen met een groot geheim. Dit zorgt ervoor dat elk seizoen weer anders is. Het leuke aan deze serie is dat je de personages echt ziet veranderen, en dat er heel herkenbare situaties in voorkomen. Ik ben er zeker van dat iedere vrouw zich soms wel kan herkennen in Bree, Susan, Gabriella of Lynette. Zeker een aanrader, voor meiden/vrouwen die houden van een combo tussen humor en spanning.

DEGRASSI
Deze serie volg ik echt al jaren! Ik heb ondertussen al bijna de hele cast, meerdere keren, zien verwisselen. Toch blijf ik dit echt een zalige serie vinden! Het gaat over het reilen en zijlen op een middelbare school in Degrassi (Canada). Het is een leuke serie, omdat er heel veel verschillende situaties aan bod komen, zoals transgenders, homoseksualiteit, tienerzwangerschappen... Je ziet de personages echt opgroeien van kleine eerste jaars, tot ze afstuderen. Wat trouwens wel stom is, want dan leef je zo lang mee met hen, en eenmaal ze afstuderen weet je niet meer wat er verder met hen gebeurd... Achjaa, deze serie blijft super verslavend! Wist je trouwens dat Drake, jeweetwel de rapper, bekend werd toen hij in deze serie speelde?

THE CARRIE DIARIES

 
Ondanks het feit dat ik nooit naar Sex and the city heb gekeken vind ik the Carrie diaries toch super leuk. Het is een serie waar ik echt happy van word, zeker door al die leuke eighties kleren enzo. Verder is het echt een typische meisjesserie, die vertelt over de tienerjaren van Carrie Bradshaw. Zeker een andere voor girlie girls!

ONCE UPON A TIME

Deze serie vind ik best bizar, maar toch wel intrigerend. Na de trouw van Sneeuwwitje en Prince Charming, spreekt die boze stiefmoeder van Sneeuwwitje een vloek uit over heel sprookjesland. Ze vergeten allemaal wie ze zijn, en de tijd blijft stil staan. Gelukkig kunnen Sneeuwwitje en de prins net op tijd hun pasgeboren dochter naar onze wereld sturen, zij zal later naar Storywood moeten komen om hen te redden. I know, it sounds weird, maar je moet het echt kijken om het te kunnen begrijpen. Er zijn zo veel speciale kanten aan deze serie. Iedere aflevering komt het verhaal van een ander sprookjesfiguur aan bod, en zie je hoe hun happy ending verstoord wordt. Leuk voor meisjes die houden van magie en spanning.
OPGELET: MAY RUIN YOUR CHILDHOOD

Zo, dit waren voorlopig alle series die ik kijk. Misschien komen er later wel nog meer. 
Welke series kijk jij?

Xoxo Febe